- Navnet skal speile linjens stolte nordiske arv og historie. For oss har det vært viktig å både ha stor respekt for linjens historie, men også vise den utviklingen vi nå investerer i for å styrke opplevelsen for gjestene. Logoen er en utvikling av Destination Gotlands logo, da vi ser en styrke i å vise slektskapet mellom linjene,” sier Håkan Johansson, administrerende direktør i Gotlandsbolaget i en pressemelding.
Ruten ble overtatt av Gotlandsbolaget 1. november 2024. Prosessen med å utvikle et nytt navn, varemerke, logo og farger har pågått over lengre tid. Samtidig pågår arbeidet med å oppgradere produktet og opplevelsen om bord.
- Vi vil utvikle produktet i en enda mer nordisk retning, med fokus på for eksempel nordisk underholdning og gastronomi. Vi satser også mer på å skape høykvalitets minikrysningsopplevelser, både for par, familier, vennegjenger og bedrifter – med mer tid til å utforske de to nordiske hovedstedene vi seiler mellom,” sier Kim Heiberg, Executive Vice President (EVP) i Go Nordic Cruiseline.